Ryszard Ordyński (pierwotnie Dawid Blumenfeld)

Polski reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta.

Urodził się w roku 1878 w Makowie Podhalańskim. Pochodzi z rodziny żydowskiej. Ukończył studia na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pierwsze zawodowe lata poświęcił na pracę nauczyciela oraz krytyka teatralnego. Pisał recenzje w kilku czasopismach.

Podczas jednej z podróży zawodowej poznał reżysera Maxa Reinhardta, z którym rozpoczął pracę jako asystent. Z czasem został samodzielnym reżyserem w Deutsches Theater w Berlinie. Wystawił “Zdobycie twierdzy Berg-op-zoom” i “Androklesa i lwa”. Przez kilka lat mieszkał i pracował jako reżyser teatralny w Stanach Zjednoczonych. Powierzono mu inscenizację widowiska plenerowego “Kaliban” z okazji trzechsetlecia urodzin Szekspira. Związał się jako główny reżyser z Metropolitan Opera.

W roku 1920 wrócił do kraju i zamieszkał w Warszawie. Początkowo pracował dla Teatru Rozmaitości i zarządzał wraz z Ludwikiem Hellerem trzema scenami: Komedią, Maska i teatrem Nowości. Następnie rozpoczął współpracę z różnymi teatrami w całym kraju. Reżyserował w tym czasie szereg sztuk. Ważniejsze z nich to “Poskromienie złośnicy”, “Kres wędrówki”, “Kupca weneckiego” oraz “Niedobrą miłość”. W tym czasie związany był z wytwórniami filmowymi we Francji i USA, z którymi regularnie współpracował. Wyreżyserował filmy nieme oraz pracował nad dźwiękowymi projektami. W jego portfolio znajdują się takie filmy jak: niema “Mogiła nieznanego żołnierza”, “Pan Tadeusz”, pierwszy dźwiękowy “Janko Muzykant”, polsko-amerykańskie “Niebezpieczny raj” oraz “Świat bez granic” czy komedia muzyczna “Amerykańska awantura”.

Pracował na rzecz filmu w różnych organizacjach. Został przewodniczącym Naczelnej Rady Przemysłu Filmowego i współtworzył Międzynarodowy Instytut Filmu Naukowego.

Podczas I Wojny Światowej przeprowadził się do Francji, gdzie pracował jako korespondent prasy polskiej. Następnie wyemigrował do USA. Postanowił jednak wrócić do Polski, gdzie pracował w Teatrze Polskim i Teatrze Nowym do śmierci w roku 1953.

Filip Tłokiński

Aktor filmowy, telewizyjny i teatralny.

Urodził się w 1985 roku w Pois-Bernard we Francji. Wychowywał się w Szwajcarii, gdzie pracowała jego matka. Uczył się na kursach Sztuk Dramatycznych w Genewie. Ukończył także Wyższą Szkołę Teatralną w Saint-Ettienne we Francji.

Zadebiutował na scenie w wieku 17 lat w sztuce “Improwizacja w Wersalu” w szkolnym teatrze. Po studiach rozpoczął pracę w teatrze Comédie de Saint-Étienne. Zagrał w spektaklach “5 clefs” Jeana-Paula Wenzela, Achillesa “Pentezylea” Heinricha von Kleista, “Potem” Jeana Dasté, “Wielka budowa” Elfriede Jelinek i “Grenlandia” Pauline Sales.

Związał się też z innymi teatrami w Szwajcarii. Pracował dla Théâtre Saint-Gervais w Genewie (“Grzegorz Dyndała” Moliera), w Comédie de Reims ( “Brak grawitacji” Ewalda Palmetshoffera, “Tak powiedział bardzo młody człowiek” Gertrude Stein ) oraz w Teatr du Trèfle w Poitiers (“Świecznik” Alfreda Musseta). W 2014 roku zagrał podwójną rolę w sztuce “Król Lear” Williama Sheakespeare’a.

Pojawiał się także na polskich scenach. Zagrał na deskach Teatru Komedia w farsie “Norma Fostera Premiera” w reżyserii Tomasza Dutkiewicza. Pojawił się też w spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego “Kabaret Warszawski” w Teatrze Nowym na bazie tekstu Johna Van Drutena. Zaangażowany był także w trzy spektakle Teatru Jaracza w Łodzi – “Pierścień wielkiej damy” Norwida w reżyserii Tomasza Gawrona oraz w dramatach Gombrowicza “Kosmos” i “Kalinowe serce”.

Równolegle rozwijał swoją karierę filmową i telewizyjną w filmach i serialach francuskich. Zagrał w dramacie “Lepsze życie” Cédrica Kahna oraz serialu “Camping paradis”. Angażował się także w polskie projekty serialowe. Wystąpił w projektach: “Przepis na życie”, “Prawo Agaty”, “Belfer”. Pojawił się także w filmie “Noc Walpurgi” Marcina Bortkiewicza. W roku 2019 otrzymał także angaż do głównej roli w “Kurierze” Władysława Pasikowskiego, w którym wcielił się w rolę Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

Prowadzi program “Rude Tube” na antenie kanału AXN Spin od roku 2012.

W 2013 roku wystąpił w kampanii reklamowej Społecznego Komitetu ds. AIDS promującej bezpieczny seks pt. “Kończ bez strachu”.

Marcel Łoziński

Polski reżyser i dokumentalista.
Urodzony w 1940 w Paryżu. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej i Wydziału Reżyserii Szkoły Filmowej w Łodzi.

Zadebiutował filmem “Koło Fortuny” w roku 1972. Był związany z Zespołem X Andrzeja Wajdy oraz Wytwórnią Filmów Dokumentalnych. Z tej ostatniej został wyrzucony przez ministra kultury w latach 80’ po zatrzymaniu dwóch jego filmów przez cenzurę. W czasie wojennym zrezygnował z produkcji filmowej. Wrócił jednak do pracy i większość kolejnych filmów wyprodukował w Studiu Filmowym Kalejdoskop.

Jego film “89 mm od Europy” został w 1994 roku nominowany do Oscara w kategorii krótkometrażowych filmów dokumentalnych.

Filmografia Łozińskiego to kilkadziesiąt filmów dokumentalnych poruszających różne wątki społeczne, obyczajowe i polityczne. Najciekawsze z jego filmografii są poruszające różną tematykę projekty: “Zderzenie czołowe”, “Happy End” , “Jak Żyć”, “Egzamin dojrzałości”, “Król”, “Moje miejsce”, “Dotknięcie”, “Próba Mikrofonu”, “Ćwiczenia warsztatowe” czy “Wizyta”. Bardzo znaczące są także jedne z ostatnich filmów w dorobku reżysera: “Tonia i jej dzieci” opowiada historię dzieci wychowywanych w domu dziecka, która po części jest autobiografią Łozińskigo; “Poste restante” o napisanym dziecięcą ręką niedoręczonym do Boga liście czy stworzony wspólnie z synem “Wszystko może się przytrafić”. W 2016 roku film ten zajął pierwsze miejsce w internetowym plebiscycie publiczności na najlepszy w historii polski film dokumentalny.
Jest członkiem Amerykańskiej Akademii Filmowej AMPAS, Europejskiej Akademii Filmowej EFA i przyznającej Oscary amerykańskiej Akademii Filmowej.

Wykładał w Paryskiej Szkole Filmowej FEMIS, w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadził warsztaty dokumentalne m.in. w Moskwie, Kijowie, Helsinkach, Tallinnie, Marsylii, Pekinie, Mińsku, Barcelonie, Tui, Lyonie i Hawanie.
Łoziński jest inicjatorem i założycielem Dragon Forum. Są to międzynarodowe warsztaty filmu dokumentalnego. Kieruje też kursem dokumentalnym w Szkole Wajdy (Wajda School) od początku jej istnienia.

Andrzej Żuławski

Polski reżyser, scenarzysta, aktor filmowy i pisarz.
Urodził się we Lwowie. Był synem dyplomaty Mirosława Żuławskiego. Często więc zmieniał miejsce zamieszkania w związku z pracą ojca. Podczas bombardowania Lwowa jako kilkuletni chłopiec odniósł poważne obrażenia i stracił wzrok w jednym oku. Po wojnie z ojcem przeniósł się do Francji i Pragi.
Żuławski studiował w paryskiej uczelni filmowej IDHEC, którą ukończył w 1959 roku. Studiował także filozofię na Sorbonie oraz Uniwersytecie Warszawskim.

Karierę rozpoczynał pracując z Andrzejem Wajdą przy filmach “Samson”,”Miłości dwudziestolatków” oraz “Popiołach”. Twórcy nie doszli jednak do porozumienia podczas produkcji “Jądra Ciemności”. Wajda – pomimo wspólnego wyjazdu do Stanów z Żuławskim – finalnie zrezygnował z projektu i wrócił do Polski.
Otwarty konflikt nastąpił jednak po premierze debiutu reżyserskiego Żuławskiego czyli “Trzeciej cżęsci nocy” z 1971 roku. Film oparty luźno na historii życia ojca reżysera został udramatyzowany. Wajda skrytykował narrację, co spowodowało ostrą reakcję Andrzeja Żuławskiego.

Kolejny film Żuławskiego “Diabeł” realizowany był jednak w ramach Zespołu Filmowego “X”, którym kierował właśnie Wajda. Film został oceznzurowany i otrzymał zakaz rozpowszechniana (trwający do połowy lat 80’ XX wieku).

Z powodu problemów z cenzurą wyjechał do Francji, gdzie zaczął tworzyć pierwsze zagraniczne filmy, a w tym między innymi – “Najważniejsze to kochać”, które odniosło duży sukces komercyjny.
Po powrocie do Polski zdecydował się na adaptację “Trylogii Księżycowej” według powieści swojego dziadka, znanego pisarza Jerzego Żuławskiego. Film był fantastyką, która miała rywalizować z “Odyseją Kosmiczną”. Pojawiły się jednak problemy z Ministerstwem Kultury, które nakazało zamknięcie planu. Ekipa próbowała walczyć z decyzją, jednak produkcję wstrzymano. Film został dokończony przez Andrzeja Żuławskiego w innej formie dopiero w roku 1988.

Po konflikcie z polskim ministerstwem wrócił ponownie do Francji, gdzie wyreżyserował “Opętanie”. Historia żony zdradzającej męża z monstrum zabijającym mężczyzn spodobała się widzom. Film zdobywa nagrody na festiwalach oraz świetne recenzje krytyków. Kolejne dwa filmy Żuławskiego “Kobieta publiczna” i ‘Narwana miłość” stanowiły luźne adaptacje “Biesów” i “Idioty” Fiodora Dostojewskiego. W ”Narwanej miłości” wystąpiła Sophie Marceau, późniejsza towarzyszka życia reżysera.

Andrzej Żuławski wraz z Sophie Marceau, zrealizowali w 1989 “Moje noce są piękniejsze niż wasze dni”, który spotkał się z negatywnymi opiniami widzów i krytyków. W 1991 w ramach koprodukcji francusko-niemieckiej Żuławski nakręcił “Błękitną nutę”, czyli autorską wizję 36 ostatnich godzin z życia Fryderyka Chopina.
Żuławski po zmianie systemu politycznego zdecydował się nakręcić w Polsce “Szamankę”. Film oparty na scenariuszu aktywistki i feministki Manueli Gretkowskiej. Bohaterka filmu stopniowo usidla nauczyciela uniwersyteckiego, wdając się z nim w niebezpieczną dla niego grę erotyczną skutkującą finałem, w którym kobieta pożera surowy mózg swojego kochanka. “Szamanka” wywołała wielki skandal i oburzenie.
W 2000 Żuławski zrealizował “Wierność” na podstawie powieści “Księżna de Cleves” Madame de La Fayette. Ostatni film reżysera to zrealizowana po wieloletniej przerwie adaptacją “Kosmosu” Witolda Gombrowicza.

Poza reżyserią Andrzej Żuławski pisał także książki. Stworzył dziennik pod tytułem “Nocnik”, w którym opowiada o okresie pomiędzy listopadem 2007 a listopadem 2008. Książka została wycofana ze sprzedaży po prawomocnym wyroku, który był wynikiem sporu sądowego wytoczonego przez Weronikę Rosati (pierwowzoru głównej bohaterki).
Żuławski zmarł w wieku 75 lat w Warszawie.

Xawery Żuławski

Reżyser i scenarzysta. Pochodzi z artystycznej rodziny – jego rodzice to Małgorzata Braunek i Andrzej Żuławski.
Urodził się i wychował w Warszawie. Uczył się we Francji, gdzie mieszkał i pracował jego ojciec. Ukończył łódzką Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Teatralną i Telewizyjną na wydziale reżyserii.

Pełnoprawnym debiutem reżyserskim Xawerego jest “Chaos” z 2006 roku. Film to historia trzech braci, którzy prezentują odmienne podejście do życia. Ich historie sa alegorią współczesności. Jest to jednocześnie bardzo osobisty film, który nawiązuje do dramatycznego w skutkach wypadku spowodowanego przez reżysera.
Chaos zdobył główną nagrodę na festiwalu debiutów filmowych „Młodzi i film” w Koszalinie, a także nagrodę za debiut reżyserski na 31. FPFF w Gdyni.
Trzy lata później Żuławski ekranizuje powieść Doroty Masłowskiej “Wojna polsko-ruska”. Film odnosi duży sukces komercyjny oraz artystyczny. Zdobywa wiele nagród na festiwalach oraz “Paszport Polityki”.
Xawery współtworzy też z Piotrem Kielarem program Poza kontrolą w „Strefie Alternatywnej”. Prezentują w nim młode niezależne zespoły muzyczne.
W kolejnych latach pracuje na planach seriali (Tancerze, Diagnoza). W 2019 roku premierę ma “Mowa Ptaków”. Film na postawie powieści zmarłego ojca Andrzeja Żuławskiego.

Prywatnie związany jest z Marią Strzelecką i ma dwoje dzieci, Kaja i Jagnę.

Sophie Marceau

Francuska aktorka, piosenkarka, a także reżyserka i scenarzystka.
Pierwsze doświadczenia zawodowe miała w wieku w młodzieżowym filmie “Prywatka”. Film zdobył ogromną popularność i ułatwił młodziutkiej Sophie start w branży filmowej. Dwa lata później powstała druga część. Sophie zdobyła za tę role nagrodę Cezara dla najbardziej obiecującej aktorki w roku 1982. Dwukrotnie wybrana była najpiękniejszą kobietą świata.

W 1985 roku zagrała w filmie Andrzeja Żuławskiego “Narwana miłość”. Ta rola rozpoczęła wieloletnią współpracę z tym reżyserem. Sophie i Andrzej Żuławski byli parą nie tylko zawodowo, ale także prywatnie. Mają syna Vincenta. Aktorka zagrała w jego filmach „Moje noce są piękniejsze niż wasze dni”, „Błękitne usta” i „Wierność”.
Jej pierwszą anglojęzyczną rolą była postać księżniczki Isabelle w “Braveheart” Mela Gibsona. Zagrała też dziewczynę Bonda w filmie “Świat to za mało”.
W 1995 roku zadebiutowała jako reżyser krótkometrażowego filmu „Świat na opak”. Pracę reżyserską kontynuowała w 2002 roku filmem, do którego napisała też scenariusz „Pomówmy o miłości”. Za reżyserię tego filmu otrzymała nagrodę na World Film Festival – Montreal w 2002 roku.

Sophie bardzo dobrze mówi po polsku i ceni polską kulturę i sztukę. Przez wiele lat mieszkała w Polsce, o której mówi tak: “Bardzo dobrze wspominam Polskę. Mieszkałam tam kilka lat. (…) Fascynuje mnie polskie malarstwo, napisałam nawet na ten temat książkę. Jednak najlepiej wspominam spotkania z Polakami, długie nocne rozmowy. Lubię waszą zaradność, uczuciowość i fantazję.”

Dwukrotnie wybrana najpiękniejszą kobietą świata.

Walerian Borowczyk

Artysta plastyk, reżyser i scenarzysta tworzący filmy animowane.
Urodził się w 1923 roku w Kwiliczu. Pasję do sztuki odziedziczył po ojcu, który fascynował się malarstwem. W czasie II Wojny Światowej pracował przymusowo. Dopiero po wojnie ukończył liceum i zdał maturę. Planował rozpocząć studia polonistyczne na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, jednak finalnie wybrał wydział malarstwa i grafiki na ASP w Krakowie. W czasie studiów publikował rysunki satyryczne w “Szpilkach” i realizował pierwsze animowane filmy. Traktowany jest jako współtwórca polskiej szkoły plakatu.
Po ukończeniu edukacji zaczął odnosić pierwsze sukcesy. Wydał album (we współpracy z Janem Tarasinem) “Rysunki Satyryczne”. Zdobył też Polską Nagrodę Narodową za cykl litografii Nowa Huta. Przełomowe okazało się spotkanie z Janem Lenicą, z którym wiele lat pracował w duecie tworząc wspólne filmy. W 1957 roku zrealizowali “Był sobie raz” – kolaż z papierowych wycinanek – który odniósł międzynarodowy sukces.
W 1959 roku wyjechał do Paryża. Nie przestał pracować nad filmami animowanymi próbując różnych technik (w tym eksperymentalnych). Po kilku latach zdecydował się jednak poświęcić kinu aktorskiemu o tematyce erotycznej. Dało mu to w Polsce status twórcy autorskiego kina erotycznego. Pierwszy zrealizowany przez niego erotyk to krótkometrażowa “Rozalia” na kanwie opowiadania Maupassanta. Film doceniono na wielu festiwalach, między innymi otrzymał Srebrnego Niedźwiedzia na MFF w Berlinie.
W 1968 roku zadebiutował pełnometrażowym filmem “Goto, wyspa miłości”. W obu filmach pierwszoplanowe role zagrała jego żona Ligia Borowczyk.
Stworzył kilkanaście filmów, które ugruntowały jego pozycję jako twórcy kina erotycznego: “Blanche”, “Opowieści niemoralne”, adaptację “Dziejów grzechu” Stefana Żeromskiego oraz “Bestii” na bazie opowiadania  Prospera Mériméego.
Borowczyk twierdził, że: “Erotyka, seks to przecież jedna z najbardziej moralnych stron życia. Erotyka nie zabija, nie unicestwia, nie nakłania do zła, nie prowadzi do przestępstwa. Wręcz przeciwnie: łagodzi obyczaje, przynosi radość, daje spełnienie, sprawia bezinteresowną przyjemność”.
Borowczyk był artystą bardzo skupionym na swoich projektach. Pracował nad nimi od etapu scenariusza, poprzez reżyserię, scenografię czy narzucenie sposoby operowania obrazem. Tworzył także plakaty i zwiastuny swoich filmów.
Jest autorem kilku książek: “Anatomia diabła” czyli opowiadań zmysłowych oraz “Moje polskie lata” czyli rozrachunku z krainą młodości.
Zmarł w 2006 w Paryżu w wieku 83 lat.

Ligia “Branice” Borowczyk

Polska aktorka i kompozytorka.
Urodziła się 7 grudnia 1932 roku w Krasnymstawie. Studia rozpoczęła w Państwowej Wyższej Szkole Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie. W czasie studiów poznała jednak swojego przyszłego męża Waleriana Borowczyka, dla którego opuściła Kraków. Tuż po ślubie wyjechała z nim do Warszawy, gdzie kontynuowała naukę  Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza.
Zadebiutowała w 1956 roku w “Zimowym zmierzchu” Stanisława Lenartowicza. Zagrała też z kolejnym jego filmie pod tytułem “Spotkania”.  Była to ekranizacja opowiadań Makuszyńskiego, Iwaszkiewicza, Hłaski i Dygata. Ligia otrzymała rolę pierwszoplanową bohaterki opowiadania Hłaski “Śliczna dziewczyna”. Niestety spowodowało to skreślenie jej z listy studentów z powodu obowiązującego w tym czasie zakazu grania w filmach dla studentów. Naukę kontynuowała w PWSFTViT w Łodzi. Podczas studiów w łódzkiej filmówce raz pierwszy wystąpiła w filmie męża – pojawiła się w “Domu” czyli eksperymentalnej animacji.
W 1958 wyjechała z mężem do Paryża, gdzie osiedlili się na stałe. Często występowała w jego filmach jak tytułowa “Rozalia” czy “Goto, wyspa miłości”. Została bardzo doceniona przez zagranicznych krytyków i recenzentów. Chris Marker, jeden z czołowych twórców francuskiej Nowej Fali, obsadził ją w roli „kobiety z przyszłości” w swoim przełomowym filmie fantastyczno-naukowym “La Jetée”.
Zagrała też w kilkunastu innych produkcjach, między innymi: “Filar”, “Kamizelka”, “Za murami klasztoru”.
Niestety była stosunkowo mało znana w Polsce. Do dystrybucji nie trafił żaden film z jej udziałem w czasach kiedy pracowała zawodowo w Paryżu.
Jest członkinią Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Po zakończeniu kariery aktorskiej wróciła do Warszawy.

Kosmos

kosmos

Reżyseria: Andrzej Żuławski
Obsada: Sabine Azema, Jean-Francois Balmer, Jonathan Genet, Johan Libereau, Victoria Guerra,
Produkcja: Portugalia/Francja, 2015
Gatunek: dramat
Czas trwania: 103 min

Pierwszy od 15 lat, a zarazem ostatni film Andrzeja Żuławskiego będącym uwspółcześnioną adaptacją „Kosmosu” W. Gombrowicza. Witold i Fuks udają się do prywatnego pensjonatu. Jeden nie zdał egzaminów na prawie, drugi porzucił pracę u paryskiego projektanta. W zdawałoby się spokojnym miejscu dochodzi do dziwnych sytuacji. Wróbel zawieszony na sznurku, dziwne znaki w ogrodzie czy zniekształcone usta pokojówki skrywają tajemnicę. Nie tylko intrygująca zagadka zaprząta głowę Witolda – zakochuje się on bez pamięci w zamężnej kobiecie. Do czego to wszystko doprowadzi i kiedy zamiast wróbla zawiśnie człowiek?

Rafael Lewandowski

Urodzony w 1969 r. w polsko-francuskiej rodzinie. Absolwent paryskiej Sorbony i francuskiej szkoły filmowej La fémis. Autor trzech krótkometrażowych fabuł oraz dziesięciu dokumentów prezentowanych na międzynarodowych festiwalach.
Kret (2011) to jego pełnometrażowy debiut fabularny. Film ten został kilkakrotnie nagradzany m.i., na 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, na 35. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Montrealu, na 30. Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych “Młodzi i Film”, na 12. Arras Film Festival.
Rafael Lewandowski jest laureatem Paszportu Polityki 2011. Mieszka i pracuje w Warszawie

Znam kogoś, kto Cię szuka

Scenariusz i reżyseria: Julia Kowalski
Gatunek: Dramat
Produkcja: Polska, Francja 2015
Zdjęcia: Simon Beaufils
Montaż: Martial Salomon
Scenografia: Héléna Cisterne
Kostiumy: Ada Cichowicz

Produkcja: Les Films de Françoise (Francja)
Mina Driouche, Valérie
Donzelli, Jérémie Elkaïm
Donten & Lacroix Films (Polska)
Maria Blicharska, Monika Sajko Gradowska

Polska Premiera: 27-11-2015

Obsada: Liv Henneguier, Yoann Zimmer, Andrzej Chyra, Artur Steranko,
Léa Mesnil, Juliane Lepoureau, Felix Jourdain

„Na naszych oczach rodzi się nowa figura współczesnego kina:
dziewczyna przestaje być pożądana – zaczyna pożądać”.

Idir Serghine i Pascal Tessaud, Cannes ACID

Rose, wychowująca się bez matki nastolatka z francuskiej prowincji,
przeczuwa, że na bunt i złość będzie mogła sobie pozwolić jedynie
teraz. Miota się pomiędzy skrajnymi emocjami i walczy z własną
niewinnością. Polskie korzenie ojca nie mają z tym nic wspólnego.
Dzieciństwo bezpowrotnie odeszło, a nastoletnie ciało przestało służyć
zabawie – teraz jest kolejnym źródłem szaleństwa i towarem na
rówieśniczym rynku ciał, służących do komunikacji między płciami.
Rose znajduje inny sposób na zbudowanie relacji z chłopakiem.
Wykorzystuje sytuację – zatrudniony przez ojca Polak (Andrzej Chyra)
ma tu syna, którego w przeszłości porzucił i z którym chce odnowić
rodzinne więzi. Początkowo z nudy, z tęsknoty za intensywnymi
wrażeniami, dziewczyna wchodzi w sam środek uczuciowej układanki
między ojcem i synem. Jest katalizatorem, świadkiem, w końcu
uczestniczką zdarzeń. Odkrywa, że to ludzkie słabości, a nie atuty są
kluczem do porozumienia ze światem.