Nagrodę ZŁOTEJ EMIGRY otrzymują:
KUBA ŁUCZKIEWICZ – za reżyserię filmu fabularnego “W KAŻDEJ MINUCIE ŻYCIA”
JACEK PAPIS – za film „NIEUDACZNICY” – reportaż o polskiej enklawie artystycznej w Berlinie
Nagrodę SREBRNEJ EMIGRY otrzymują:
DANIEL ŚWIATŁY – za film dokumentalny „NIESKOŃCZONOŚĆ JEST NA 50 METRACH” – ukazujący, jak ważna bywa forma adekwatna do opowiadanej treści
MARIUSZ WIRSKI – za film „EMIGRANCI. URYWKI Z PAMIĘTNIKA” –
niezależny, skromny w środkach wyrazu i ciekawie opowiedziany dokument o aspiracjach i tęsknotach młodej polskiej rodziny w Wielkiej Brytanii
Nagrodę MIEDZIANEJ EMIGRY otrzymują:
ALEKSANDRA CZENCZEK – za etiudę fabularną „REFLEKSY” – przejmującą opowieść o wyalienowaniu i pragnieniu przyjaźni
DOROTA KRZYWICKA-KAINDEL – za dokument „PRZYBYSZE” – ukazujący niezwykle w dzisiejszej politycznej rzeczywistości ciepły obraz integracji mieszkańców małego austriackiego miasteczka z uchodźcami z Azji i Bliskiego Wschodu
Nagrody SPECJALNE MIEDZIANEJ EMIGRY otrzymują:
KRZYSZTOF MAGOWSKI – za film dokumentalny „ZACHWYT” – który oczami rodziny polskich repatriantów ze Wschodu ukazuje inny, nieznany punkt widzenia na dzisiejszą Polskę
CEZARY CISZEWSKI – za „WOLNY EKRAN” – oryginalny dziennikarski program telewizyjno-internetowy, wykorzystujący twórczo możliwości nowoczesnego dziennikarstwa
WYRÓŻNIENIA JURY
ELŻBIETA DEPTA-WIELGOS i AGATA KADENACY – za eksperymentalny obraz „TAK TRUDNO ZNIKNĄĆ TERAZ” będący próbą mierzenia się człowieka z egzystencjalnymi problemami współczesnej rzeczywistości
OLGA BLUMCZYŃSKA – za dokument „STANY PRZESZŁE” wyrażający poszukiwania nowej formuły „polskości” na emigracji
TOMASZ PAWLAK – za film animowany „LANDRYNKI”
JAN BUJNOWSKI – za dokument „WEHIKUŁ CZASU” o londyńskim performerze polskiego pochodzenia z absurdalnym poczuciem humoru
MARTINA TREPCZYK – za klip muzyczny „SHAKE SHAKE”
JERZY SZKAMRUK – za pełnometrażowy film dokumentalny „ZŁĄCZYĆ SIĘ Z NARODEM” ilustrujący ideę powrotu do Ojczyzny Polaków ze wschodu.
JAROSŁAW KRASNODĘBSKI, EUGENIUSZ SAŁO – za pełne ciepła i humoru podejście do tematu w dokumencie „TAM BYŁ MI RAJ. OPOWIEŚĆ O STANISŁAWOWIE”