Artur Reinhart

Polski operator i montażysta.
Urodził się w 1965 roku w Kluczborku. Po maturze rozpoczął studia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Początkowo studiował na Wydziale Reżyserii. Po pierwszym roku przeniósł się na Wydział Operatorski. Pracę zawodową podjął już podczas nauki. Pracował z Markiem Edelmanem jako operator kamery przy “Psach” Władysława Pasikowskiego i “Listopadzie” Łukasza Karwowskiego oraz z Witoldem Sobocińskim przy filmie “Ostatni U-Boot” Franka Beyera.

Samodzielnym debiutem operatorskim Reinharta był film Pawła Łozińskiego “Miejsce urodzenia” w 1992 roku. Rok później premierę miał jego fabularny debiut to “Pora na czarownice” w reżyserii Piotra Łazarkiewicza. Wraz z Jackiem Petryckim zrealizowali zdjęcia do nominowanego do Oscara w kategorii najlepszy dokumentalny obraz krótkometrażowy “89 mm od Europy” w reżyserii Marcela Łozińskiego.

Regularnie współpracuje z Dorotą Kędzierzawską. Stworzyli razem kilka filmów: “Pora umierać”, “Jestem”, “Żużel”, “Nic” czy “Wrony”. Za film “Wrony” otrzymał główną nagrodę Złotej Żaby podczas Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage. Z Dorotą Kędzierzawską założyli wspólnie firmę producencką KIDFILM.

Pracuje także za granicą, głównie w Niemczech i USA. Stworzył zdjęcia do “Tristana i Izoldy” Kevina Reynoldsa czy komercyjnego serialu “Dzieci Diumy”. Współpracował też jako autor zdjęć “Für immer und immer” w reżyserii Harka Bohma.
Artur Reinhart jest także scenarzystą filmu animowanego “Walizka”.